Main Article Content

Authors

A group of 52 graduated students admitted between 1983 and 1986 to the Departamento de Enfermería, Universidad del Valle, Cali, Colombia, was assessed. A linear regression model was applied to the admission test grades and scores of 13 subjects. Estimated correlation coefficients were a basis for establishing relationships among admission tests, students' performances, and subjects.

Celmira Valencia, Profesora Asistente, Departamento de Enfermería, Facultad de Salud, Universidad del Valle, Cali, Colombia

Profesora Asistente, Departamento de Enfermería, Facultad de Salud, Universidad del Valle, Cali, Colombia

Félix Eduardo Melo, Profesor Asociado, Departamento de Ciencias Fisiológicas, Facultad de Salud, Universidad del Valle, Cali, Colombia

Profesor Asociado, Departamento de Ciencias Fisiológicas, Facultad de Salud, Universidad del Valle, Cali, Colombia

Ligia Mesa de Giraldo, Profesora Asistente, Departamento de Enfermería, Facultad de Salud, Universidad del Valle, Cali, Colombia

Profesora Asistente, Departamento de Enfermería, Facultad de Salud, Universidad del Valle, Cali, Colombia

Valencia, C., Melo, F. E., & Mesa de Giraldo, L. (1992). Admission tests and academic performance of nursing students, Universidad del Valle, Cali, Colombia. Colombia Medica, 23(1), 34–37. https://doi.org/10.25100/cm.v23i1.6333

Downloads

Download data is not yet available.